Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av maria - 10 oktober 2016 21:06

Hej på er.

Idag har jag solat för första gången. 20sek, sen ökas det på med tiden. Äre lönt kan man tycka...och ja, det hoppas jag. Jag kände mig dock lite obekväm då sköterskan tittar in där jag naken står endast klädd i ett par sånna där solglasögon man har då man solar ni vet...och frågar glatt:-Går det bra?
Ja, jo visst gör det...om inte går det ju undan iaf. Nu ska jag dit tre gånger i veckan och sola så vi blir väl tjenis med varandra tillslut.
Sen drog jag till stan och mötte upp endel av mina klasskamrater för vi håller på med ett grupparbete om Vid livets slutskede. Som ska redovisas på torsdag. Vi ska göra en liten pjäs hade vi tänkt. Vem vet... vi kanske byter karriär;) roligt var det iaf att skriva vårt manus. I morgon har vi seminarium i psykiatri och sjukdomar, bla bipolär sjukdom.
Idag är det föresten World Mental Health Day för att uppmärksamma psykiska sjukdomar. När jag fick veta att det var det flög min resa förbi i mitt huvud. Hur jäkla jobbigt det varit och hur jäkla skönt att vi är här idag. Kom ihåg att det syns inte utanpå en människa med psykisk ohälsa men det brinner av smärta inuti den som bär på det. Kunskap och upplysning är en livsviktig del i tillfrisknandet.
Våga prata, våga fråga.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards