Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av maria - 5 augusti 2016 19:00

Sista helgen innan hösten kör igång med buller och med bång. På måndag ska Nea inskolas på fritids innan skolstart. Jag måste lägga in en högre växel för på fredag om en vecka skriver vi höstens första prov. Går ut hårt må jag säga. Så jag måste grotta ner mig i studierna och säga tack och hej till sommaren. Jag smygbörjade idag då jag åkte och pluggade med en klasskompis.
Vi har förutom Olivia och Elsa firat pappaanders på födelsedagen.

Grattis på 48års dagen, hörrö...
Småungarna hittade lite gamla kläder i garaget och ve och fasa, det var som att gå tillbaka 12-13år tillbaka i tiden, till då Olivia och Elsa va små. Två små nya kopior har kommit och gör oss osäkra på vem är vem, egentligen. Ni som har sett Olivia och Elsa som små fattar vad jag pratar om, det är kusligt läskigt vad lika dom är varandra. Dom gör det bara extra jobbigt och har swichat personligheter. Olivia look a like fick Elsas personlighet och Elsa look a like fick Olivias personlighet. Ni förstår ju hur jobbigt vi har ;)



Olivia till vänster och Elsa till höger. Fast det är Nea till vänster och Minna till höger. Samma klänningar, olika barn. Fattar ni...vi gjorde liksom en uppsättning extra. Fråga mig inte hur. Vet bara att det blev error i tillverkningen, galet i fabriken.

Lill Elsa...eller inte...iaf hennes gamla klänning.


Vem är vem...taget 2004 och 2016. Tycker det är super häftigt med alla likheter trots att det är så många år emellan, två olika barn, två olika personligheter, lika men ändå så olika.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards