Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av maria - 16 juni 2015 10:47

Ett utdrag från mitt liv...Sommarlovet är i fullgång. Barn sover borta, barn sover hemma, barn har kompisar barn kommer och går...härligt. Ja visst. Nu är jag hör och häpnad alldelens ensam hemma, tvättmaskinen snurrar, tvätt hänger på tork och vill in i garderober. Jag betalar glömda räkningar för att inte hamna hos kronofogden...jag mejlar för att ta upp missad information för missat föräldramöte på fotboll...vi är inte bra på att komma ihåg. Vi är riktigt usla på att komma ihåg. Vi litar på varandra. Jag ska handla pic-nic mat till kvällens sommarfest på ungarnas förskola-en jätte trevlig tillställning. Anders ska på eftermiddagskurs och missar början, jag får kånka dit alla kidsen och maten själv, tur att jag har stora till min hjälp. Å nej jag klagar inte, jag konstaterar. 

Den nya ADHD medicinen verkar inte heller fungera, kan vara jobbiga stunder emellanåt. Jag blir trött, arg och slut...somnar utan hjälpmedel på kvällen. Somnar med huvudet på huvudkudden vaknar med fötterna på huvudkudden och sängen full med barn. Har vänt på mig under natten för att rymmas i min egna säng. Vi ska tillbaka till BUP den 1:a juli.

Planerar att åka till Hemsön över midsommar, några vill stanna hemma, jag vill ha alla med...vi tycker inte lika. 

Det känns som att vi inte ska göra något i sommar men ändå är almanackan full...tandläkarbesök gånger 2, BUP, fotbollscup i Piteå med 2 spelare och tre medföljande barn, en lämnar vi hemma för sommarjobb. Fotbollscup nr 2 med tillhörande jobb, Umeå fotbollsfestival. Hemsön igen...med tre födelsedagar...15,17 och 47. 

Jo, ska skicka en på hockeyläger vecka 29. Modo hockey institut i Ö-vik. Glad pojke! 

Jag då, vad ska jag få...jag vill också ha ngt. Jag får samorda hela sommaren-lyllo mig   Jag behöver en resa i höst, bara jag och min kropp...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards