Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 4 juni 2015

Av maria - 4 juni 2015 09:58

Ja igår föll jag ner i en grop. Livet blev menlöst och jag blev menlös. Sov i princip hela dagen mellan 10.00-14.30 då Olivia ringde och väckte mig. Jag hämtade igen alla ungar och la mig i soffan igen med filten över hela mig. Barnen behöver mat så jag steker korv å kokar spagetti och så fort Anders är hemma förvinner jag tillbaka...Han får dra hela lasset. Middag, fotbollsträningar, duka bort, torka rumpor, trösta mig. Jag ligger under min filt och gråter och hatar mitt liv, vill inte leva då det är så här. Nea känner av och släpper mig inte hon kryper in under skinnet på mig och frågar konstant:- Mamma, gråter du??? Jag blir arg när dom pratar med mig, jag vill inte prata, jag vill vara ensam i ett stort, tomt mörkt och tyst rum...Jag blir blir arg på alla frågor och allt stök. Men jag gillar och blir lite gladare då dom kommer och kramar mig, pussar mig och klappar på min kind. Då kommer jag ihåg varför jag lever och står ut efter varje djup, intensiv dep. Tack och lov har jag dom här korta intensiva och inte dom på 6månader...då skulle jag inte stå ut. Nu har jag den vanliga hangovern jag får efter en dep. flera dagars insomnia och orkeslöshet...precis som den börjar...

Alfred är fortfarande hemma med magont särskilt efter mat och då han har rört på sig. typ mellan köket och vardagsrummet. Nästa vecka är det skolavslutning, 1 på tisdag (gymnasiet) och 3 på onsdag. Förskolebarnen följer Anders sommarschema och går till midsommar. Men kylan har satt sitt grepp över staden så sommarlov-vad är det för nåt.

Själv har jag varit och tagit dom årliga proverna man tar vid litium och hoppas på bra provsvar...

Nu ska jag ladda för att orka en tur på coopan och fylla på i skåparna...


 


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards