Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 22 maj 2015

Av maria - 22 maj 2015 20:05

Då var det Neas tur att fylla hela handen, en milstolpe i livet. Och fem fingrar är så lätt att hålla upp. Inga bråkiga småfingrar ivägen. 


 


Lite yrvaken sådär lagomt...


 



Farfar och farmor kom med ett långt, långt paket...visar innehållet imorgon. Eller så gissar ni  


Dubbel möte på BUP idag, först ett möte med arbetsterapeuten för diskussion om tänk kring rutiner och hjälpmedel för det. Vi har börjat med kvällsrutiner och jobbar med det tills det sitter och vi har fått veta att vi har en inskolning på 2-3veckor...ge inte upp, träna, jobba, peppa. Sen diskuterade vi ev. kedjetäcke som ett hjälpmedel att få en bra sömn. Kedjetäcke finns att få i 5,8 och 10kg man provar ut den vikt som passar för en själv. Det ska hjälpa en att få en bra sömn. Vi skrev en lista på hur kvällsrutinerna ska se ut och ca tider på det, så det är enkelt och tydligt och konkret...Jag har ju själv en rubbad sömn så jag kan nog ta lärdom av detta schema. Inga mobiler eller dator efter kl 23.00, det blir en utmaning för mig för det är det jag pysslar med om nätterna då jag inte sover. Det sämsta, tänkbara man kan göra...

Direkt efter det hade vi ett inbokat möte med överläkare och sjuksköterska som sätter in mediciner. Det blir ett medicinbyte från concerta till...kommer inte ihåg. Ingen av oss tre kommer ihåg. Jag tror det var strattera. En dygnsvärkande medicin som tar 2-3veckor att sätta in och som skiljer sig från concerta på det sätt att det går inte ut ur kroppen efter ett antal timmar utan man ska komma upp i en dos som passar en och sedan hålla den dosen på en jämn nivå. Ganska precis som mina mediciner som jag tar...glömmer jag 2-3 gånger är det ganska säkert att jag faller dit. 

När vi var färdiga på BUP var det bara att hämta igen alla på olika ställen. Arvid på fritids, Minna hos farmor (hon fick febran inatt)...och skjutsa farfar till bilverkstan så han får tillbaka sin bil och kan bli chaufför igen  . Hämta upp Alfreds kompis och sen hem. 


 


 


Hockeysässongen är över men det betyder inte att man inte kan träna hockey för det...Jag längtar då till badsässongen iaf.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards