Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 21 maj 2015

Av maria - 21 maj 2015 17:37

Jag är inne i ett flow, eller hur säger man. Gladare än allt och har drabbats av energi delux. Igår kväll varken ville eller kunde jag sova...men för att visa respekt inför mina familjemedlemmar satte jag inte igång något stor projekt utan låg snällt kvar i sängen och räknade får...1,2,3,4,5,6,7,8,9,700,808.1003,7007...tillsl
ut
 tog dom slut, vaknade kl 04.00 och superpigg, meeen är det inte morgon snart så att jag får kliva upp. Stillheten gör mig galen. När alarmet går kl 06.00 studsar jag upp och är hur överlycklig som helst att det är morgon. Idag är det Jalla Jalla hela dagen...och jag fick ihop det utan att bryta ihop, är snarare piggare...bakar tårta till kommande 5års kalas imorgon, dukar undan middag, dammsuger, bloggar kan inte bestämma mig för vad jag ska göra så därför irrar jag strategiskt runt i allting. Ett typiskt senario när jag är i det här stämningsläget. Håller på precis överallt och ingenstans. 

Det pillrar i precis hela kroppen, fingrarna, hjärnan, benen, armarna, håret, naglarna...jag behöver utmaningar...kom bara...ordna en 40års fest, bröllop vad som helst. 

Vad vore livet utan humor. Jag älskar humor-dålig humor helst. Igår visade tonåringarna mig kanske det bästa som jag har sett på länge...MORRAN & TOBIAS!!! Jag dööör så dåligt bra. Jag skrattade nästan ihjäl mig. Har du inte redan sett det måste du ge det en chans när du är deppig och vill komma upp du kommer inte bli besviken. Helt värdelöst men så underbart bra och dåligt på en och samma gång. Jag är ju lite barnslig och töntig så det passar mig perfekt, men är du en brådmogen en då kanske det blir för mycket...

Annat roligt är tex när vi har fest och lyssnar på musik då sätter vi på sån där satir musik som typ Det är bögarnas fel och Pappas pungkula hänger ut. Det som är mindre roligt är när Minna ligger och sjunger vid nattning för mig och för sig själv just   Det är bögarnas fel  och Pappas pungkula hänger ut  

Så jag fick förvarna på förskolan idag om hon börjar önska dessa melodier på storsjunget och samlingarna...det vore ju riktigt opassande rent ut sagt och lite skämmit. Vad är det för fel på BÄ bä och Blinka lilla...vi får spela dom på nästa fest  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards