Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 maj 2015

Av maria - 15 maj 2015 18:23

Underbara klämfredag-mera sånna. Det har verkligen varit en sån där slöardag, men med tanke på att vi hade besök till halv två inatt så är det väl bara rätt åt oss...men trevligt hade vi. Anders kollega med söta flickvän hälsade på. Vi grillade, åt och drack. Tiden bara rusade iväg, lyssnade på fånig musik och fjantade oss. Har dessvärre en tillhörande huvudvärk idag...för lite sömn  

Elsa hade match igår och på uppvärmningen hoppade hon och landade så olyckligt att det blev till å fara på akuten-primärjouren-akuten igen och röntgen. Och eftersom vi hade bjudit hit folk vilket vi typ aldrig gör så är det ju självklart att hon ska gå och göra illa sig just den kvällen av årets alla 365dagar. Men mamma ställer upp som stand in och byter av Anders som måste åka hem till gästerna och grilla som säkert höll på att svälta ihjäl då jag inte kunde förbereda med att tända grillen då grillkolen åkte runt i bilen i Umeå...Ja, ni fattar det blev inte som vi hade tänkt oss men tillslut så blev det ju bra. Elsa kom hem med en ej bruten fot utan en rejäl stukning och hoppar numera på kryckor och åker rullator...Vi har kommit på att det är jätte bra att hon jobbar i slow motion. När vi tycker att hon är jobbig tar vi bara kryckorna av henne och hon blir helt förlamad-och där står vi och skrattar  

Olivia har blivit döv, jag fick ringa Hälsocentralen idag och rådgöra. Hon har ont i öronen och hör typ ingenting. Ni ser, ungarna åldras i raket fart. Elsa 115år är förlamad och Olivia 117år är döv...hur ska detta sluta. Själv känner jag mig ung och frisk som en nötkärna. 

Ikväll blir det inte kl halv två, ikväll blir det klockan åtta för mammamaria...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards