Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av maria - 7 maj 2015 22:01

Äntligen, äntligen har jag vaknat upp från det döda...det låter hemskt men det är så jag känner när jag är helt maktlös och inte orkar med mig själv ens. Nu är jag snarare manisk och tar igen allting jag missat dom senaste två veckorna-smart? Ånej, osmart om ni frågar mig. Kan jag stoppa mig själv? Nja, jobbar på det...risken finns att natten blir ett arbetspass iaf för hjärnan. Ja, nu har pappaanders åkt, åkt utomlands till vårat grannland Norge och jag har sagt att han kommer inte hem utan en hälleflundra. Fångar han ingen får han väl köpa med sig en död hem då...för jag vill smaka på hälleflundra innan jag fyller 40år. 

Ikväll har Alfred haft fotbollsmatch så jag tog med mig dom tre små och Olivia för att hejja på, men som alltid varje fotbollssäsong är det typ vinter på fotbollsplan oavsett årstid så småbarnen höll på att frysa ihjäl...vi såg en halvlek sen hem fylla på med välling och melon. Jag hade redan kommit in i ett flow som är svårt att stoppa så jag byter gardiner, plockar, putsar, viker tvätt, sorterar tvätt, fikar, ser på hockey och borstar tänder, torkar bajsiga rumpor mm på en och samma gång. Men det går så bra, jag älskar livet och är bara bäst på allting och kan genomföra allt också...Nu vet vi ju att ett bakslag kommer men som alla andra gånger bryr jag mig inte, jag vill rida på vågen och känna mig odödlig och oslagbar. Kanske bra nu att jag känner så här då det är jag mot barnen dom kommande fyra dagarna, för är det något jag behöver så är det energi för att överleva dessa dagar. Jag är otroligt tacksam att vi är två och att jag inte är ensamstående på heltid. Jag saknar redan min livskamrat och kollega...

Jag kom just på nu i detta ögonblick att jag har glömt mitt liv på en sjukhustoalett...min kurspärm är kvar med hela mitt liv nedskrivet. Är någon intresserad att läsa så läs, den är lite mera privat än här men noga då. Ingen fattar ändå något det är bara massa psyktjafs som bara jag fattar ändå så. 

Nu sover tre, två är vakna och en sover hos kompis. Jag har två saker jag tänker göra imorgon, två saker som jag har lovat på kursen att ta tag i och grnomföra, jag skriver mera om det sen om jag klarar av det eller inte. Det är små steg men har en stor betydlighet för mig.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards