Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 6 maj 2015

Av maria - 6 maj 2015 11:33

Godmorgon eller god förmiddag världen. Jag är fortfarande så där omänskligt utmattad i heeela kroppen och typ mera än hela knoppen. Lämnade barnen och direkt hem å sova efter en hel natts sömn. Känns inte okej men finns inget annat jag mäktar med...less? Oja...Vaknade upp av att min telefon vibrerade i sinne och svarade så där ni vet:- Nä, jag är inte alls trött, jag var bara 7 mil ifrån...Det var sjuksköterskan från BUP och vi pratade i nästan 1timme. Medicin höjning nr 2 i helgen. Och hoppas att inga mera biverkningar kommer, magont och huvudvärk samt en nedstämdhet får räcka. Annars skulle vi gå tillbaka till dosen vi har idag.

Kartlägga sömn så gott det går.

Introducera ett schema som hjälpmedel för att underlätta vardagen med morgonrutiner som en start. Ca 4 viktiga saker som ska göras på morgonen.

Står på kö för ev boll eller kedjetäcke och andra hjälpmedel...scheman, klockor mm...

Plocka bort all elektronik på kvällen så att man får bästa förutsättning till en bra sömn (blir mitt svåraste hittills).

Vi gick vårat sista kurs tillfälle i strategi igår. Nu är vi fullmatade med olika strategier som vi ska använda i vardagen. Kanske därför jag är så utmattad, all info och allt jobb som jag har framför mig. 

Idag ligger jag fastgjuten här i soffan och ser allting jag borde ta tag i, men idag prioriterar jag mig själv och vila. 


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards