Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

efter 15år...

Av maria - 26 februari 2015 21:26

Äntligen har jag vaknat upp från det döda. 

Tre dagar, det slår aldrig fel, tre dagar av insomnia och menlöshet...jag/vi/ni vet att det vänder men när man ligger där på botten är det riktigt nära att köra av vägen, för det finns ingen annan utväg. Det är tur jag är oförmögen att ta mig någonstans, och ligger kvar där jag är.

Äntligen har jag orkat duscha och tom bytt sängkläder, känslan att få lägga sig ren om kroppen i en ren säng är bara för ljuvlig. 

Jag åkte med tung kropp till min kurs idag och skamsen för att jag inte hade gjort min hemuppgift men åkte därifrån med en lättare kropp och taggad för att jobba vidare. Jag har sagt det förr men säger det igen. Det är helt fantastiskt att få träffa andra bipolära kompisar. Vi är så jätte, jätte lika men ändå så otroligt olika. Få höra dom andras resa och historia är jätte nyttigt och skönt på ett sätt...vi blir som en liten familj som förstår sig på varandra. Det är helt klart det bästa som har hänt mig under min resa att få träffa andra som är samma lika som mig. 

Imorgon tar jag och dom tre yngsta sportlov eller jag ska jobba nga dagar nästa vecka med Olivia som barnvakt, när jag har legat så här så försummar jag ju familjen och är en jätte, jätte tråkig mamma som bara sover , som säger TYST, NEJ, GÅ UT mm mm...så när jag är i mitt vanliga jag vill jag såklart gott göra mina fina och bara mysa och vara med dom. Så imorgon ska vi mysa, sen ska jag ta det lugnt hela helgen och försöka stoppa mig om jag varvar upp. Jag får inte baka 3-4 sorters bakverk på en kväll, jag ska inte dra igång projekt som är det där lilla extra, inte möblera om i huset eller åka och shoppa över mina tillgångar...Jag ska ist baka bara 1 sort, städa bara skafferiet, köpa bara dom där sockarna ngn behöver och inte hela affären. Ta en promenad på 2 minuter ist för en PW på 60min...det triggar igång mina topar och vips så står jag högst på berget med flaggan i topp för att sen dala lika fort ner på havsbotten. Det här blir en utmaning som jag ska anta och klara den här veckan. För det har den senaste tiden varit lite varannan vecka för mig. Och det är inte hållbart, det vet jag...Jag har så mycket jag vill göra och som finns på göra-doo-listan men jag måste lära mig att sortera och bara göra det som är ett måste för mig och helst det som är roligt, men det går ju inte det fattar vi ju. När det blir för mycket går hjärnan i kors och det blir bara havregrynsgröt av allting.


 


Jag har i ca 15år önskat mig en torktumlare, tada, nu står den där begad och billig 250kr fyndade jag den för på köp och sälj. Den håller så länge den håller...nu underlättar tvättningen endel eller iaf torkningen. 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards