Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av maria - 25 augusti 2014 09:47

Hej måndag. Har lämnat alla barnen där dom ska vara och har väl egentligen inga måsten idag.  Eller super många måsten. Det regnar omvarannat ute och är trist.

Jag har sovit bra i helgen, men igår kom ett bakslag och jag blir så där dunder pigg...jag vet inte, men det är så tydligt i min kropp då det blir okontrollerbart åt det ena än det andra hållet. Super pigg eller dö trött...jag var så nära att stoppa i mig en insomningstablett, men då dom är vanebildande är jag rädd att ta dom. Men det lockar, varje kväll. En tablett och du får sova helt ostört. Utan att vakna och drömma konstigheter. Får se hur veckan går...det är så mycket som händer som finns i huvudet som jag måste tänka på och lösa, fast helst inte på natten då. 

Jag borde ta tag i sommar-kilorna som ska bort, jag sätter in en stöt något händer och jag orkar inte...Jag ogillar allt vad träning är, alla dieter och tips om hur du snabbt ska tappa dina sommar kilon...jag får sådan ångest. Jag ogillar gym, jag gillar bara inte det just nu. Jag promenerar ibland för att rensa mina tankar det är allt...Jag har köpt lite nya kläder sånna här lite pösigare kläder för att försöka dölja mina sommar-kilon eller kärleks handtag, Anders gillar mina kärleks handtag och det är då väl för väl, men jag ogillar dom måste bara komma på ett sunt och bra sätt som passar mig att bli av med dom...eller lära mig att gilla mig som jag är, jag är kluven hur jag ska hantera det. Återkommer då jag har ett svar.

Jag borde röja på tusen olika ställen i huset, men det känns bara så drygt. Var ska jag börja...

Jag borde planera och förbereda veckans middagsmat för att undvika onödig stress och spara tid med ungarna då dom kommer hem.

Jag borde gå igenom ungarnas höst och vinterkläder och se vad som finns och inte finns. Vad kan vi återanvända, vad måste vi slänga, vad måste vi köpa nytt. Men jag orkar inte...jag orkar då det är för sent och kläderna är slut. Skyll dig själv latmask...nu ska jag dricka kaffe och fundera ut vad jag orkar idag...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards