Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av maria - 23 augusti 2014 17:02

Det blev en bra dag. Jag fick en dag med Elsa, bara hon och jag. Vi gör sällan något tillsammans. Vi åt god lunch på waynes sen gjorde vi stan. Och vi är lite av samma skrot och korn, ingen bra kombo-eller jätte bra kombo, beror på vem du frågar. Vi är lika impulsiva och flänger runt som två yra...hittar vi något vi vill ha och vill ha flera olika färger så kan vi inte välja utan köper båda/alla sorter. Det går ju inte att lämna kvar något i affären som vill följa med hem. Jag är mycket piggare, sömn är verkligen min viktigaste ingrediens till ett bra välmående. Så fort sömnen brister faller min kropp å knopp.
Nu är middagen i ugnen, små magarna kurrar. Trevlig lördag.

Av maria - 23 augusti 2014 08:56

Ligger och försöker att vakna-går väl så där. Men jag har stigit upp kl 06.00 hela veckan och skjutsat ungarna land och rike runt till olika skolor, olika tider så lite sovmorgon är jag väl värd. Hockeysäsongen är igång och fotbollssäsongen har inte riktigt slutat ännu-underbart och när hockeyn är igång betyder det att jag är mera eller mindre ensamstående...men bit ihop, deppa inte...pojken lever för hockeyn och någon måste ju skjutsa och följa honom på träningar, matcher å cuper. Eftersom jag inte riktigt är den rätta hockeyföräldern får Anders ta det och jag resten av gänget.
Igår hade jag möte om framtiden-ser ljus ut, hoppas på att komma ut i det socialalivet snart och börja arbetsträna. Känns skönt att ha något att gå till och gå hem från. Ta helg och vara behövd.
Idag vet jag inte vad som händer, väntar hem hockeykillen, frukost sen tar vi minut för minut. Fast först en kaffe.

Skapa flashcards