Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av maria - 21 augusti 2014 22:07

I väntan på något gott, i väntan på den där sköna, fridfulla orörda skönhetssömnen...då jag snart insomnar och försvinner in i mig. Bara jag och mina drömmar....drömmar som jag inte kommer ihåg på morgonen. Riktigt skönt, vanligtvis kommer jag ihåg detaljer.
Jag förstår att det står tydligt på förpackningen att inte ta för många kvällar i streck-då det är vanebildande.. skulle lätt kunna bli det. Jag kör en dubbel ikväll igen och känslan att få sova en hel ostörd natt är värt att göra vad so helst för.
God natt.

Av maria - 21 augusti 2014 07:53

Alltså mina mornar är aldrig den andre lik, man vet aldrig i förväg hur den kommer att bli. Och framför allt, Den blir aldrig som man har tänkt sig. Igår tog jag en Imovane-insomningstablett för att snabbt somna in och förhoppningsvis få sova gott en hel natt. 1tim och 10minuter senare är jag fortfarande klarvaken och blir mera och mera vaken kändes det som. Läser på och det står att inom 30min ska den ge effekt. Hmm...läser att man kan toppa/kombinera den med Propavan-sömntablett, så jagg ringer 1177 och eftersom jag är i desperat behov av sömn och frågar hur vida det stämmer. Det går fint, men som sagt propavan kan ge en sån där sk. baksmälla...men jag har inget val nu känns det som så jag väljer att ta en propavan också. Somnar på stuberten, sover utan att vakna för att dricka, kissa eller för att jag drömmer mycket, konstigt och rörigt...Vaknar av att alarmet går kl 06.00, somnar om och sover till då Anders väcker mig 06.30 för att åka på jobbet...nu är jag bara lite seg, känner mig inte särkilt bakfull, eller så är det som man brukar säga:- Jag är fortfarande full, baksmällan kommer...får väl se.

Minnet hade jag iaf tappat under natten.

När vi står redo och klar i hallen för att köra första körningen, kommer farfar...Men vad gör han här?

Ja, just det jag hade ju ringt igår och tiggt om hjälp och skjuts idag på morgonen till första gänget...Så nu blir det bara 1 körning för mig idag-så skönt...har lite fix att uträtta, sen ska jag nog bara vila eller ta en promenad (förmodligen vila).

Trevlig dag!


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards