Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av maria - 14 augusti 2014 15:28

Hej...morsan latmask här. Idag bestämde jag mig-inte en minut efter nio ska jag ligga kvar i sängen. 08.57stod jag typ blind och vinglade vid sängkanten. Men upp ska jag...det är tur att jag har gått från sängen till badrummet ett antal gånger tidigare för den vägen hittar jag i blindo. Men visst är det otäckt att komma in i ett ljust upptänt stort badrum och ska måsta ta av sig kläder och sätta sig på en kall hård sits- nä, jag skulle ha stannat kvar mellan madrassen och duntäcket. Men nu då jag ändå är uppe kan jag väl göra nytta också. Efter lunch tar jag med Alfred till frissan och han både ser och hör igen samt har blivit av med angorakatten som satt fast på hans huvud. Vi åkte och handlade och när jag kommer hem tycker Anders vi kan åka på en lekpark med barnen. Jätte gärna, men jag orkar inte. Efter ett dubbel arbetspass är jag helt slutkörd. Så pappaanders tar dom själv så jag får vila. Har ingen aning hur jag ska klara mig till veckan om detta forts. Jag tänker att jag måste hänga en tvätt innan jag vilar. Går fint, tills jag upptäcker konstiga vita prickar som kommer ut med tvätten. Men vad är de...fattat lite och ingenting tills all tvätt hänger i torkskåpet och ut faller en blöja...nu snackar vi inte tygblöja utan engångsblöja-HÄRLIG ut. Bara att köra om tvätten. Förhoppningsvis var det inte en skitblöja jag försökt att återanvända tillsammans med en vit tvätt. Nu stänger jag av maskineriet på riktigt, lägger den på laddning och ska vila.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards