Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av maria - 13 augusti 2014 17:46

Godmorgon eller Godkväll. Middagen är redan över, då vi hade en träning att anpassa oss efter. Igår fiskpanetter, idag köttbullar, pasta och brunsås. Barnen sa:-åh vad skönt med vanlig mat. Det tycker jag också. Semester i all ära. God mat, mycket mat sena mattider. Men rutiner är bra och man kan inte a semester hela livet. Vad vore det då när man äntligen blir ledig. Nu får vi längta igen till fredagar och helgen.
Jag låg länge idag igen. Min vision om att stiga upp tidigt är än så länge bara tankar. Jag är fortfarande helt orkeslös. Men det måste ju hängas en tvätt, lagas lunch och torkas rumpor. Men då blir jag liggandes efter ett sånt arbetspass också. Och jag tar lång tid att laddas upp...varenda rörelse är smärtsam. Tack och lov är pappaanders fortfarande hemma så han täcker upp där jag inte är. Jag låg och läste igenom min blogg/dagbok och ser att jag hamnade i en dep den 24juli, sen har det varit en berg och dalbana sen dess. Det är skönt att kunna gå tillbaka och få en bild över hur det har varit. För mig är det viktigt för att förstå och jobba vidare. Hur mådde jag då och varför, vad hände och hur gjorde vi.
Men som jag har det nu, den här omänskliga tröttheten och orkeslösheten känns det som att det var längesen, i julas kanske. Då armar och ben är som bly. Hjärnan hänger inte med.
Nu ser vi på Bolli...

Och jag väntar på att klockan ska slå läggdax.

Skapa flashcards