Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av maria - 8 augusti 2014 13:57

Pausar mitt i dagen...Jag håller på att städa bort en massa ilska och adrenalin som jag har fyllts med. Jag behöver på riktigt profesionell hjälp, hjälp med att sätta gränser och vara en bra förälder. För som det ser ut nu har jag fullständigt misslyckats. Jag är arg på mig själv som inte fixar och arg på barnen som inte visar respekt och tacksamhet. Jag har som jag har sagt tidigare jätte säker på mig själv och var jag står i föräldrarollen, satt gränser och fixat motstånd. Men nu har jag gett upp, orkar inte, orkar inte tjata orkar inte ta motståndet. Bajs, vad dålig jag är men det är verkligheten just nu. Sämst!!! Får skylla mig själv men jag har tappat allting någonstans efter vägen och orkar inte gå tillbaka och leta igen det. Vi bor i ett stort fint hus som jag och min man betalar för varje månad, mycket pengar. Vi har 6 rum  (snart 7 rum, ska bygga ut) och stort kök och vardagsrum, 2 toaletter och en bastu fördelat på 1,5 plan. Jag, min man och småbarnen bor på bottenvåningen och dom stora huserar på övervåningen. Min ide har varit att dom får hålla rent där uppe, dvs dammsuga allrum, städa sina egna rum, ta ner sin egna smutstvätt som jag sen tvättar, hänger och viker samt städa badrummet uppe, 1 gång i veckan. Är det för mkt begärt eller. Är jag en monstermorsa? För det ska dom enligt överrenskommelse få halva barnbidraget eller hela sitt barnbidrag beroende på ålder...Nu funkar ju inte det här som ni förstår...jag är en riktig tjatkärring ut i fingerspetsarna...hatar mig själv. Idag gick jag upp och hamnade mitt i infernot av skit!!! Rent hälsorisk, fy fan ursäkta vad snuskigt. Dum som jag är kan jag inte låta bli och börjar skrubba...mitt fel jag vet. Men hellre det än måsta bråka och ta ut all min energi på det. Jag vet, jag orkar inte, jag är för svag och måste få hjälp att hitta tillbaka. Jag orkar in med några flera familje möten der ger oss ingenting, för dom vänder bara på klacken och ger mig dåligt samvete. Jag vill så gärna vara den där perfekta mamman som kan ge mina barn det dom önskar, men då vill jag också ha något tillbaka. Just nu mår jag bäst av att inte säga någonting utan bara stryka omkring och serva...eller inte...Oskan mullrar och vi har kvartersfest ikväll så jag ska ladda mina batterier inför det. TREVLIG HELG!


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards