Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av maria - 1 augusti 2014 15:00

Dagarna går i ett...vardagsliv...än så länge har vi sommarlovstider men det ska ju handlas, ätas, städas och tjatas ändå...jag börjar på riktigt bli ganska less...mitt mål är att alla ska försöka äta samtidigt så gott det går så att vi slipper plocka fram och tillbaka maten ut och in ur kylen under hela dagen. Men det är svårt. Dels för att vi lever i olika tidszoner, någon vaknar halv sju på morgonen medans någon just har somnat den tiden ungefär. Någon kan äta hela tiden och jämnt medans någon inte kan acceptera familjens mattider utan går under ett helt eget schema...som ni förstår och kan läsa mellan raderna är jag helt slut, orkar snart inte mera...jag har ingen backup plan utan bara går och går...helt ärligt skulle jag vilja ta semester från semestern-går det? 

Hon har målat med tusch på den vita fotpallen, igår sprayade hon med röd grundfärg på bilen. Idag när jag hängde tvätt blev det så där ovanligt tyst...törs jag, törs jag inte...jag var ju tvungen att leta upp dom och kolla vad som försigick.

Dom satt i trappen och hade hittat varsitt nagellack-say no more...utbränd i min utbrändhet av den högsta graden. Håret är gråare än färgen grå, magen kan inte bestämma sig, och det hänger coopkassar under ögonen...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards