Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 22 juni 2014

Av maria - 22 juni 2014 22:55

Ja, vad ska man säga...kallaste och blötaste sommaren hittills-ever...Jag skulle lätt kunna ta på vinterjacka och toppluvan, men det är snart juli och då ska man gå i kort, kort...så det är bara att frysa. Vi är alla lediga och det börjar märkas om an säger så, särskilt då våran buss är hos bildoktorn och vi bara har en "vanlig" bil hemma. Det låter ungefär så här runt frukost bordet:- Vad ska vi göra idag?, Regnar det? Det får inte kosta! Inte mycket iaf...

:-Vi kan kanske åka på någon lekpark mellan skurarna, det är gratis, okej kul...

:- Men hallå, vi har ju ingen bil, eller vi har en bil men inte bussen. Vilka ska vi lämna hemma den här gången då...tre st måste stanna hemma...

Det slutar alltid med att vi trycker ihop oss i soffan och glor på film. Och släpper ut dom på grönbete mellan skurarna...dag efter dag...

Igår planerade vi vad vi vill göra då vi är i Stockholm och vi var rörande överrens om att i år vill vi gå på Gröna Lund och åka karusell och äta karamell och fröjdas hela dagen...

Idag ringde jag och tiggde ekonomisk hjälp av mamma...jag vet, jag borde skämmas, men det kostar oss snuskigt mycket pengar att ta våra 6 barn på semester...men då är det det vi har bestämt oss för att ge våra barn, med eller utan mammas hjälp.

Nu ska vi förbereda vårat första resmål i sommar, vi ska på tältsemester upp till Piteå och PSG   Både Elsa och Alfred ska spela, vi andra ska heja på, tälta och busa...nästan allting är klart, ett bord måste köpas och lite köksgrejor. Sen ska vi packa och åka på våran tältsemester. Ge oss sol  


 


Jag gav lilla Minna sin tanborste och bad henne att borsta sina tänder, vände mig om i ca 2sekunder...ganska trött, skulle jag vilja påstå, trodde hon skojade med mig, men nej, hon sov, på riktigt...så går det då dom inte sover på dagen. Somnar på 2sekunder. Jätte bra men det vore ju toppen om hon hann borsta sina små gaddar först.


 




Av maria - 22 juni 2014 22:55

Ja, vad ska man säga...kallaste och blötaste sommaren hittills-ever...Jag skulle lätt kunna ta på vinterjacka och toppluvan, men det är snart juli och då ska man gå i kort, kort...så det är bara att frysa. Vi är alla lediga och det börjar märkas om an säger så, särskilt då våran buss är hos bildoktorn och vi bara har en "vanlig" bil hemma. Det låter ungefär så här runt frukost bordet:- Vad ska vi göra idag?, Regnar det? Det får inte kosta! Inte mycket iaf...

:-Vi kan kanske åka på någon lekpark mellan skurarna, det är gratis, okej kul...

:- Men hallå, vi har ju ingen bil, eller vi har en bil men inte bussen. Vilka ska vi lämna hemma den här gången då...tre st måste stanna hemma...

Det slutar alltid med att vi trycker ihop oss i soffan och glor på film. Och släpper ut dom på grönbete mellan skurarna...dag efter dag...

Igår planerade vi vad vi vill göra då vi är i Stockholm och vi var rörande överrens om att i år vill vi gå på Gröna Lund och åka karusell och äta karamell och fröjdas hela dagen...

Idag ringde jag och tiggde ekonomisk hjälp av mamma...jag vet, jag borde skämmas, men det kostar oss snuskigt mycket pengar att ta våra 6 barn på semester...men då är det det vi har bestämt oss för att ge våra barn, med eller utan mammas hjälp.

Nu ska vi förbereda vårat första resmål i sommar, vi ska på tältsemester upp till Piteå och PSG   Både Elsa och Alfred ska spela, vi andra ska heja på, tälta och busa...nästan allting är klart, ett bord måste köpas och lite köksgrejor. Sen ska vi packa och åka på våran tältsemester. Ge oss sol  


 


Jag gav lilla Minna sin tanborste och bad henne att borsta sina tänder, vände mig om i ca 2sekunder...ganska trött, skulle jag vilja påstå, trodde hon skojade med mig, men nej, hon sov, på riktigt...så går det då dom inte sover på dagen. Somnar på 2sekunder. Jätte bra men det vore ju toppen om hon hann borsta sina små gaddar först.


 




Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards