Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 juni 2014

Av maria - 20 juni 2014 22:36

Nu är midsommarafton över...vi har inte gjort särskilt mycket. Dansat inne i pyjamas runt svenska flaggan då vi inte äger någon midsommarstång och ätit gott och mycket som vanligt...tagit det obligatoriska midsommar fotot, trots att vi saknar en i familjen. Elsa firar utan oss  i en kompis stuga.


 


lägg till Elsa i fantasin så är vi kompletta...hon kan stå mellan mig och Olivia.


Idag då det haglade utbrast Nea:- Mamma, kan man äta detta???

:- Nä, tyckte jag. Hur menar hon nu, ungen...

:- Men det det ser ju ut som marsmallows!!!

Nu snackar vi hagel kulor då ungarna tror det är marsmallows.

Hoppas på en lugn natt, jag är nämligen as tröött...


 





Av maria - 20 juni 2014 10:22

Idag HAGLAR det i Umeå, idag är det midsommar i Umeå och i hela landet...hur är vädret hos er? För er som inte är bekant med hagel så kan jag berätta att det är typ stora hårda snöbollar som faller ner från skyn  Ett minst sagt udda väder på en midsommar, då man ska klä sig i vita klänningar sätta kransar i håret och dansa   små grodorna 

Kanske läge att plocka fram dunjackan, skoterskorna och toppluvan ist och sjunga räven raskar över isen...vi har ingen plan på dagen, bara att vi ska mysa, umgås och äta gott...så Trevlig midsommar på er! 


 


köpte förresten med mig en liten klubba hem åt barnen på flyget igår...(det är småklubbor i den stora för den som undrar, dom ska inte behöva slicka på samma alla sex)...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards