Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av maria - 17 juni 2014 17:15

Ni skulle fått höra tystnaden hemma hos mig just nu i detta ögonblick...det är bara, bara jag hemma kl middagstid och hur kommer det sig? Jo, Arvid är på sin allra första fotbollsträning och alla småsyskon samt pappan och storebror är med. Tonåringarna är på vift så jag hör bara mig själv andas, helt underbart...det är inte ofta det händer...men jag njuter...Jag ska njuta en liten stund till sen ska jag ställa mig i köket och laga mat för när tystnaden bryts och förtrollningen är över kommer det garanterat bytas ut mot skrik, gråt och glädje...


 


Äntligen är sommaren räddad jag kunde hämta ut min nya medicin som än så länge fungerar som vi vill...och jag hoppas verkligen den tar nu då jag sitter med 600 tabletter. Ni kan få gissa vad en sån där förpackning kostar?

Ja visst, 1 förpackning går endast på 454kr! Men jag köpte ut mina för 230kr för 6 förpackningar så låt gå för denna gången. Och jag hade relativt bra dos just nu så vi höjer inte i dagsläget...

Imorgon är det sista dagen för småungarna på förskolan och pappaanders checkar ut från jobbet, men snickarbyxorna lär han inte kliva ur, vi har många projekt på gång, får se hur mycket vi orkar...Arvid vinkar adjö till dagistiden och kliver rakt in i skolvärlden med stora kliv och med spännning...våra barn blir också större och snart har vi inga små kvar...

 

 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards