Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av maria - 10 juni 2014 12:53

Varje motgång gör att jag bryter ihop fullständigt. Befinner mig på en skör, skör tråd och balanserar försiktigt. Tappar fotfästet då och då men tar ett nytt grepp. Idag har jag storhandlat, pratat med min kontakt där man sätter in litium och åkte på ett ärende ner på stan. Och när jag är påväg ner på stan kommer jag på mig själv hur jag sitter och stor tjuter i bilen, helt ensam bara jag...men hallå, vad är det för fel, varför kan jag inte vara normal bara och gilla läget, inte bryta ihop hela tiden. Tänk om man kunde gräva ner sig en bit bara litegrann, så man ser, hör och kan andas och bara ligga där och vänta och vänta tills allting är bra...ligga på laddning så att säga...så man slipper ta alla fajter med barnen, slipper samordna och se till så att allting funkar rent praktiskt...slipper passa tider och slipper tänka på hur man ser ut och uppför sig...slipper allting egentligen bara tänka på sig själv, att man ligger där och andas lite lätt och mår gott...när man känner att nu har jag laddat klart, ja då kryper man fram och orkar allt det där som man måste orka oavsett. Nåväl, då jag hade gjort mitt ärende på stan och kom ut på torget hamnade jag mitt i student kortersen, fulla vagnar med fulla studenter...i ett soligt Umeå...härligt. Var bara att torka tårarna och minnas tillbaka för 20år sedan då man själv stod där ung, dum och oförstörd inför livets alla utmaningar...nu ringde dom från sjukhuset och jag ska få hämta 30st tabletter där på mottagningen så att jag klarar mig i en vecka iaf...det löser sig sakta men säkert...hoppa in i bilen då rond 3 idag bara...vila får jag göra nästa århundrande...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards