Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 4 juni 2014

Av maria - 4 juni 2014 19:44

Med för mycket litium i kroppen ska jag nu i 1vecka ta 1tablett mindre än vad vi har sagt förut...favorit i repris utspelades idag. Då jag hade fått tillbaka mitt minne och cyklat ner på Ersboda och var klar där kände jag den där panik känslan där bak komma...bara att trampa så fort det bara går hem. Jag hann, just se pass. För hög dos av litium ger total kraschad mage...jag häller i mig litervis med vatten som också måste ut. Och tömmer man magen på dess innehåll tar kroppen upp litiumet bättre, det blir för koncentrerat, därav den onda cirkeln...hoppas vi snart hittar någon balans. 

Det är ju ingen hemlighet att jag är missnöjd med min kropp och tanken att visa mig i bikini i sommar gör mig smått stressad...men då såg jag den här fina bilden på en annan blogg som jag snodde...


 


Och jag kan konstatera att jag uppfyller dom flesta påstående, endel flera gånger om...jag ska titta på den här tavlan varje gång innan jag kryper ner i min nyinköpta bikini med extra breda trosor...

Nu har jag stoppat barnen i badet, satt pappaanders som badvakt och tar några djupa andetag innan nattproceduren börjar. Och går lycklig i säng efter en lyckad sommarfest på ungarnas förskola.

Av maria - 4 juni 2014 09:36

Maria Qvarnström Nilsson känner sig mera förvirrad än normal, man kan säga att jag är normal-störd just för tillfället...känner mig glad och relativt pigg men lider av någon typ av förvirring. Allting går väldigt sakta och jag kommer inte ihåg vad jag gör och inte gör. Trodde jag hade glömt att låsa dörren nu då jag lämnade barnen men då jag kom hem var det stängt och låst...tänkte cykla ner på ersboda men kommer inte ihåg vad jag skulle göra där...bör jag bli orolig och rädd för mig själv...hoppas det går över för ikväll är det sommarfest på kidzens förskola, och jag vill ju inte framstå som en toka...

Cyklade förresten förbi 3 tamponger idag på gatan, inte alla dagar man gör det...får se vad dagen bjuder på...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards