Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av maria - 3 juni 2014 20:47

Lämna ungarna på förskolan, åka och ta prover. Olivia är med och vi åker på Strömpilen sen för att göra klart hennes kläder till avslutningen, när vi ska betala har mitt lindex-kort gått ut...men bajs...köra till Ersmark för att leta reda på mitt nya som jag har lagt på något fiffigt ställe så jag inte ska hitta det...hittar det tillslut på tvättbänken under all tvätt...ett mycket bra ställe att lägga viktiga kort på...eller inte, avgör själva...tillbaka till Strömpilen och lösa ut det vi hade plockat på oss. Lite annat fix innan vi åker hem igen...Flera timmar har gått, trött och måste vila men vill ta vara på solen, ont i huvudet och magen men envisas med att sitta i solen-härligt men kunde ha varit ännu härligare...tiden går, hämta dom små, får inte igång bilen på dagis så den får vi lämna på parkeringen och gå hem. Tur i oturen har vi en sulky-vagn i bilen och vi får plats med två ungar i den, den tredje får små spinga för morsan är skit-nödig, medicinen gör att det blir panik ibland, för den som undrar. Nu är ungarna hemma och infernot är i fullgång...jag mutar med saft och chokladbollar för att samla ihop dom och göra dom ännu mera sockerhöga...nu är alla 8 i familjen hemma...härligt och vi grillar en god grillmiddag en helt vanlig tisdag, sitter ute och äter tillsammans som en familj som sig bör...vips är alla borta och kvar är disken, pappaanders och jag...sen händer lite och ingentig alla grejar på med sitt och med andras...kvällen går och nu ligger dom tre små samt pappan, får se vem som somnar först. Jag är inte helt oväntat jätte-trött men ska försöka hålla mig vaken en stund till.

Provet jag tog i dag visade på att nu har jag för hög dos och den hade stigit fortare och mycket än väntat, lite för fort...och för hög dos är inte bra. Men jag ska ta nytt prov på 1vecka så får vi se vad som händer...

Min mamma har även bokat flygbiljetter till torsdag innan midsommar åt mig för då ska jag flyga tur och retur över dagen ner till Lund och gå på min fina farmors begravning...hon blev en ängel på kristihimmelsdag...ska man flyga till himmlen är det väl den dagen som man ska flyga dit...Tack min fina farmor för alla fina minnen du gav mig och mina syskon  hoppas du har det bra nu  






Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards