Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av maria - 2 juni 2014 21:57

Inte lika glad och upprymd är jag nu. Har tungt att andas, känner mig så där omänskligt trött och har en oros känsla i kroppen. Jag hatar dom här snabba svängningarna, jag älskar då jag ligger på topp som igår och glömmer/förtränger hur fort det kan vända. Det är det som är sjukdomens baksida, svängningarna som man knappt hinner med själv. Man hinner just förlika sig med toppen, så kommer dalen...ska kämpa emot för att falla allt för långt, utan bara lite lagom. Jag tycker att alla ungarna ropar på mig:-mamma, mamma, mamma...hör jag hela tiden och alltid. 

Idag har jag handlat och sen satte jag mig på baksidan i solen men fick snabbt besök av grannbarnen...jätte söta små pojkar men dom pratade ihjäl mig...när jag skulle hänga en tvätt frågade dom efter varje plagg:-Vems är det? Tröja efter tröja, socka efter socka, trosa efter trosa...trevligt med sällskap i all ära...får kanske sitta på framsidan imorgon    Ska först ta prover och se hur jag ligger till om det blir ännu en höjning eller om vi har nåt rätt dos (på 6 litium tabletter per dag). Nu måste jag sova.


 

Av maria - 2 juni 2014 09:10

Äntligen, huset är tyst, tomt och tömt på familjemedlemmar...bara jag och mina dammråttor och smulor hemma. Men solen skiner så det skiter jag i och har tagit med mig mitt "jobb" ute på altanen...ska ta tag i dagens första utmaning och komponera ihop en veckas nyttig, god, billig och varierande middags-meny, för 8pers, varav en specialkostare, minus mjölk,ägg och soja, 1 gillar inte potatis, någon gillar inte torsk, några är helt oberäkneliga när det gäller mat, ibland kastar dom på golvet och ibland äter dom tills det tar slut och lite till och någon kommer inte hem på middag...är ni avundsjuka på mig, ja, jag kunde väl tro det...det finns ju inget bättre än att försöka få ihop veckans matsedel-eller hur  fantasin flödar verkligen. Sen ska allting inhandlas , packiteras och un pack (lite svengelska, eller jag vet inte men packas upp)...därför behöver jag lite egentid först så jag klarar dagens utmaning. Utmaning nr 2 blir att försöka varva ner och inte gå på i 200 som jag lätt gör i mitt hypomani tillstånd, då kommer depressionen som ett brev på posten om bara någon dag eller två. Men ni ska veta vad det kliar i mina fingrar och hjärnan går på högvarv och får ideer efter ideer...relevanta och icke relevanta. Nu ska jag surfa runt på matsajter...trevlig dag.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards