Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av maria - 1 juni 2014 22:25

Jag mår toppen. Det var jätte längesedan jag kände så här. Är glad, nöjd och tillfreds med livet. Förutom att jag vill ha det lilla extra...det måste hända nånting. Jag föreslog idag att vi skulle ta en sista minuten, bara jag och pappa...men han nappade inte. Mamma får komma och bo här med barnen...han lyssnade fortfarande inte på mig. Då hotade jag med att ta med någon annan på resan, då bara tittade han på mig, längre än så kom vi inte...det blir ingen resa, jag får sola i Sverige-land...bada i våran lilla pool när den kommer upp...måla naglarna, ta på en sommarklänning, solbriller dricka en paraplydrink och låta ungarna dansa disco på altanen en varm sommarkväll. Närmare utlandet än så kommer jag inte  Någon av dom stora kidzen kanske kan klä ut sig till giraff eller nåt så får vi den där riktiga charter känslan. Jag älskar mig själv när jag får dom här fin fina ideerna, dom gör livet mycket roligare...jag känner mig berusad av livet och behöver inte sova känns det som, jag har sovit i veckor nu så nu är det på tiden att hålla sig vaken. Jag kan babbla på natten lång men min kompis vill väl sova, så jag får lägga på här...


 

Av maria - 1 juni 2014 16:04

1 juni och nu kan man väl säga att det är sommar...vi har haft ett blandväder idag och nu är det lite sol och lite moln, lite sol och lite moln omvartannat. Det kommer och går ungar på min baksida, ibland är det 12st ungar här och ibland bara 2st...dom är liksom flyttbara på sig dom där rackarna...

Helgen har gått fort, riktigt fort och imorgon är det en ny vecka...det är till och med snart skolavslutning. Och med den väntar ett långt sommarlov...som jag går in med både kärlek och förskräckelse. Kärlek om jag kommer att må bra och förskräckelse om det blir en tung jobbig sommar med mycket panik,tårar och ångest. Jag vet ju aldrig i förväg, jag vet bara att det är att gilla läget och vänta ut eländet...vill ge familjen en fin sommar med många fina minnen. Vi har en semesterplan som känns relevant och genomförbar bara vi tar det i våran takt...lite stugan, lite Värmland och lite Stockholm...vi har många önskemål att uppfylla, från 2år upp till 45år och allt där emellan...men jag tror vi har goda förutsättningar...nu blire mamma -scans köttbullar och makaroner till det, man behöver väl inte alltid rulla sina egna.


 


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards