Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av maria - 29 maj 2014 19:34

Dagen i mina ord...jag låg "bara" till kl nio imorse, sen upp, frukost och efter det drog jag med mig pappaanders, Olivia och dom tre små såklart på cykeltur ner på coop...vi skulle köpa lite frukt och så...men väl inne på coop började jag handla på mig både det ena och det andra, bla en ny stekpanna mm. mm. mm tills jag kom på att, ja just det vi cyklar ju och inte bilen...så det blev att lägga tillbaka en del varor för att vi överhuvudtaget skulle få med oss allting hem...samt alla barnen. Väl hemma, lite lunch och lugn och ro...och framåt eftermiddagen bjuder Olivia oss på en jätte god bål bla på all god frukt vi köpte...


 


Arvid tyckte den var jätte, jätte god och drack två glas, sen kräktes han... 

Han sa till mig:- Mamma, drick inte två glas, då kräks man...Okej...ska lägga det på minnet, jag tog det lugnt och drack bara ett glas...vill bara förtydliga att den var alkoholfri bålen så vad som hände med pojken är ett mysterium, förmodligen fick han kolsyra i halsen...men den var förädiskt god  

Sen efter den erfarenheten tänkte vi grilla och bara chilla...än är allting bra, tills vi sätter oss för att äta och Anders undrar om det verkligen är på lördag som vi ska sälja fika på Alfreds match...Mmm, ska kolla en extra gång. Klockan är då 18.18 och jag har tagit några tuggor på min goda tallrik...Men, vad i hela......det är ju typ nu ikväll som vi ska stå där och sälja. 19.15 börjar matchen!!! Lämna maten och ungarna, åka rally till lill-konsum, köpa saft, kaffe, mackor, fikabröd mm...hem smöra 40st mackor, koka kaffe och blanda saft...Vi har 30minuter på oss...nu står pappapanders på matchen och säljer och jag tar igen mig här hemma...ogillar den här typen av överraskningar...


 


min goda tallrik, helt ovetande att den inte hinner njutas av...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards