Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 maj 2014

Av maria - 28 maj 2014 22:49

Har haft tidernas mysigaste kväll på länge...livet känns genast mycket lättare  

Efter min skräck-morgon både för mig och barnen tog det hela förmiddagen innan jag kom på benen. Åkte till sjukhuset med ett stopp först på tonåringarnas skola i ett akut ärende...men det är nu löst. Sen gjorde jag det jag skulle på lassa och åkte hem, väl hemma har jag fått en kallelse till det där 24 timmars EKG jag skulle göra...det var bara så att tiden jag fått var idag bara nån timme senare (dom hade haft problem med posten som inte fått ut breven i tid, därav kallelse med väldigt kort varsel). Bara att vända om och ta tur nr 2 till sjukhuset...sen hem, lägga på lite mera mascara och ta med sig pappaanders och dom 3 stora ner på stan. Middag på allstar med 3st barn som sköter sig själva (nästan), fick påminna någon att inte flippa ur totalt  men vi behövde inte följa någon på toa eller dra runt på någon vagn eller skötväska...bara det-lyx och väldigt konstigt för oss...

När vi alla 5 var mätta och belåtna drog vi mot Idun för att se Glada Hudik, jätte bra, jätte duktiga och jätte glad blev man av den föreställningen. Att vi påvägen mellan allstar och Idun tappade bort en unge  (Elsa 13år tog en annan väg än alla vi andra, naturligtvis), det behöver vi ju inte nämna  ...pappa fann henne vid bilen. Vad hon hade för plan vet jag inte...och det vet hon nog inte själv heller för den delen. 

Nu ser jag fram emot en lång helg och hoppas verkligen det har vänt och jag är piggare...hatar verkligen att sova bort dag efter dag efter dag...


 


Ska försöka sova med dessa sladdar och dosa, får väl se...


 


Av maria - 28 maj 2014 09:36

Allvarligt, nu måste jag skärpa mig...iaf försöka. Det är ingen hemlighet att jag är inne i en svacka som därav för med sig en oerhört trötthet. Imorse, klockan blev åtta och klockan blev nio...Nea kommer tillslut in med en flaska välling som hon har gjort själv. :- Mamma, jag har gjort välling själv, men jag värmde inte utan jag tog kallvatten. Men stackars barn, efter att ha tjatat på en näst intill stendöd morsa och ingenting händer så då är det bara att ta tag i saken själv då...kallvälling, bättre än ingen välling alls  Sen hör jag av mig till förskolan och meddelar att dom kommer kl tio idag...får till svar att alla ska gå iväg från gården kl halv tio-shit...skynda som en gnu...farfar kommer som ett skott och ungarna får äta digestive-kex utan smör och pålägg på till frukost, hinner inte kissa dom eller borsta tänderna på dom. Men jag fick på dom rena kläder iaf, tror jag och jag hoppas dom hamnade rätt väg. Fick även en påminelse att Arvid ska ha med sig ett litet fika- Tack, vad skulle jag göra utan världens bästa förskole pedagoger  Lite surt bara att jag inte klarar av mig och min familj själv just nu...men jag kommer igen, jag lovar...Nu ska jag vakna till liv ta en frukost, åka på möte och sen ladda inför Glada Hudik ikväll  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards