Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 maj 2014

Av maria - 20 maj 2014 19:19

Det blev ganska bra tillslut ändå...just hemkommen efter en kort visit på barnens förskola och föräldra-arbetskväll. Olivia barnvaktade dom febriga små så att vi båda kunde åka iväg och göra en liten insats.  Så skönt, mysigt och trevligt med en timmes egentid. Precis vad jag behövde. Tack Olivia  Anders är dock kvar och hamrar och spikar och bygger en båt...jag har åkt hem för att ta över och natta. 1 hade redan somnat. Fick tacksam hjälp imorse av farmor som vaktade febrig,sovandes Minna medans jag tog med mig 2st och storhandlade,2000kr. Scannern slutade fungera vid frukten och typ 3 varor hade scannats in, jag fick tillsammans med en unge i vagnen slänga ner helt ogenomtänkt alla varor...avstämning vid kassan av 4 varor, varav dom varorna jag lyckats scanna in låg längst ner under alla andra varor...men vi kom hem, bytte av farmor och fortsatte dagen...har bakat tårtbottnarna till Neas tårta och jag har gjort upp om ett samarbete med grannen som är fantastisk på tårtor, jag fyller den och hon dekorerar. Tack snälla Cajsa  Men någon present har jag inte lyckats få till så nu har jag bett pappaanders ta ledigt imorgon så vi tillsammans kan gnida våra kalashuvuden ihop...1 sak i taget...

Jag fråga förresten Nea:- Vad vill du äta på din födelsedag?

:-Tårta!

:-Jamen, till middag då...?

:-Fiskbullar!

Mums, det ser jag verkligen framemot  


 

Av maria - 20 maj 2014 08:43

Jag ska inte känna efter för mycket, utan vi lådsas som att det är bättre idag än igår...jag ska försöka att inte gråta idag och bara gilla läget, ta dagen som den kommer...än fast jag har jätte mycket att göra så vet jag inte var jag ska börja. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt idag, jag hade tänkt lämna tre friska men lite snoriga barn på förskolan, åka och kolla och förhoppningsvis köpa någon födelsedagspresent till Nea som fyller 4år på torsdag. Ja, jag vet...varken jag eller pappaanders är kända för att vara ute i god tid då det gäller sådant. Vilket man borde tycka att vi ska vara experter på, gärna ha ett stort lager med födelsedagspresenter-för det är ju alltid någon som fyller år  Men ånej, gärna dagen innan om vi har tur...Men nu sitter jag här med pyjamas på mig själv hinkandes kaffe och alla tre ungar i pyjamas också, 2 av 3 har fått febran igen, vi har ingen mat hemma (det blev brödkanter till frukost), inga presenter och Nea önskar sig en prinsessa-tårta till på torsdag...vad tror ni...kommer jag att fixa det eller hamnar jag på psyket på stuberten...nu ska jag dricka färdigt mitt kaffe, bena upp dagen och lägga upp en plan så jag kommer att ro i land det hela. Vill ju ge min underbara unge den speciella dagen som hon förtjänar med prinsessa-tårta   och paket  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards