Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av maria - 12 maj 2014 15:51

Måndag...och jag har varit på veckans-provtagning (ska ta prover varje vecka tills rätt dos är inställd, tur att jag aldrig har varit särskilt rädd för nålar) efter litium insättningen. Låg koncentration i blodet (0,22 ligger jag på nu och jag ska upp till ca 0,6 eller 0,8) vilket betyder att jag ska dubbla dosen från och med i kväll...

Min läkare från psykiatrin ringde i dag och meddelade mig angående mitt EKG. Och jag hade en avvikande hjärtrytmn. Inget vi skulle oroa oss allt för mycket förrän vi vet mera. Ska få remiss på en 24 timmars EKG som man gör hemma och får se om det ger oss mera normalt resultat. Om inte ska vi jobba vidare utifrån det och en utredning måste göras. Inte vara orolig, men hur lät är inte det. Hjärtat ska väl fungera felfritt...och han visste inte om det berodde på medicin, men trodde inte det eftersom det är inte en vanlig biverkning, och litium hade jag inte börjat med så då borde det vara ergenylen. Stress eller andra faktorer är svårt att veta eftersom ett EKG aldrig har gjorts tidigare på mig, så man vet inte om det är medfött, att jag alltid haft den här typen av hjärtrytmn eller inte...tankarna snurrar. Jag vet bara att jag känner mig fullt frisk i mitt hjärta och tänker fortsätta vara det   Nu ska mina handrullade köttbullar in i ugen så det så...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards