Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av maria - 7 augusti 2013 22:45

I dag har det blivit lite & ingenting...stiger upp senare och senare för varje dag som går...ja, lite bakvänt jag vet. borde börja ställa om mig och stiga upp isf att ligga kvar och gosa. Men min gosa-kompis är så mysig...hon är 1,5 år och bara hur underbar som helst...får vakna med sånna där härliga, riktiga blöt kyssar rakt på ellermunnen, kryddat med lite snor. Det slår allt  Har -haft- lördag-mitt-i-veckan-dag-idag...med middagsgäster och allt. Men är det fortfarande semester så är det...ätit grillat och efterrätt på det så vi spricker...äckligt skön känsla  , ni som vet, ni vet...ni som aldrig har ätit er till den känslan ska vara både glad och mindre glad...det är verkligen en dubbel-sidig känsla...typ, varför åt jag så mycket så jag vill kräkas-men skitans vad gott det var  Men det var å andra sidan kanske sista gången i frosseri, för vi har varit och köpt lite nya vitvaror i dag. Det har ju blivit lite av en trend att vi sista semesterveckan byter ut någon/något av våra vitvaror (förra året blev det diskmaskinen, året före det spisen & ett antal år före det tvättmaskinen) och i år var det kylen & frysens tur...för ni förstår hos en "vanlig" familj renoverar man hela kök åt gången, men hos familjen "ovanlig" sprider man liksom ut det på 5-6år...så i september står där en splitter ny kyl & frys i vårat kök, tillsammans med spisen och diskmaskinen som är typ dax att byta ut igen   och ser fina ut...frågan är om vi har råd att fylla upp dom med något gott eller inte...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards