Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av maria - 5 augusti 2013 16:00

I går firade vi pappaanders 45 år-huvva-ligen, han blir äldre han också  tur att man själv känner sig som en tonåring...iaf i sinnet  . En fin dag som denna går såklart poolen varm och pappaanders får leka poolskötare och gå med håven och rensa gräs och annat dyl efter badgästerna...och varmt har vi i våran pool i dag, 23 grader minsann-sug på den  underbart, man vill aldrig vintern ska slå till igen...Och som seden sig bör pågår den årliga trolljakten inför den kommande kvartertfesten...



reglerna är enkla...trollet står synligt på din bro och när ingen i familjen ser får då nån annan på gatan från nån annan familj komma och ta trollet och ställa på sin bro...den som har trollet 17.00 på festdagen dvs på fredag har vunnit den åtråvärda trolltävlingen...och det är en kamp på liv och död vill jag lova...förra sommaren kröp grann-gubben (förlåt Gustaf) runt hos grannarna mitt emot vid midnatt och skulle nödvändigtvis ha trollet hos sig...så man kan aldrig vara riktigt säker, när som helst har man nån i buskarna, dag som natt, barn eller vuxen.  Då jag tittade till nyss hade vi trollet! Och vi vill såklart försvara titteln och vinna även i år igen!!!  

Nu har jag endast 12 barn på min baksida som roar sig med diverse lekprylar...vi har som en hel lekpark här bak...


 


och i kväll ska vi gotta i oss dom här kompisarna som farfar fiskat upp åt oss...ska bli riktigt gott vill jag lova...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards