Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av maria - 26 juni 2013 18:22

Hallå, ormen Kaa här...ögonen bara rullar runt i skallen i nån typ av paltkoma...Det här med semester sol och ledighet, jätte, jätte trevligt-verkligen-för själen, men aj, aj för kroppen...varför ska det vara så gott med mat...god mat...vad är det för fel på grönsakssoppa eller havregrynsgröt...men det är coops fel, då fläskfilen är typ billigare än morötterna...då måste det lagas potatisgratäng, fläskfile och grekisksallad till det...blir tunga semesterveckor att ta igen om det ska fortsätta så här...det blir en powerwalk till Malmö tur & retur i augusti  promenad-sällskap sökes  Annars har mamman och pappan hängt på stranden med 4 av 6 barn idag, solat, badat och såklart ätit, vad annars...innan vi for till lunch insåg jag till min fasa att vi inget gofika hade så då fick jag sån där yber energi som bara mammamaria kan få och drog igång att baka...det blev kanelbullar, kladdkakemuffins och chokladbollar...räcker väl veckan ut om jag har tur...förhoppningsvis sussar småkidzen rätt OMG så lite egentid kan uträttas...men nu ger jag dom socker i form av nåt överblivet lördagsgodis så de lär väl vara socker-höga halva natta...oruttinerat, jag vet men glada barn har glada föräldrar.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards