Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av maria - 19 juni 2013 09:55

Samtliga sex ungar och jag själv har tagit sommarlov och imorgon klockan lunch checkar pappaanders ut i 7veckor!!! Behöver jag säga att det ska bli sååå najs...familjen ska samsas och vara glada vänner hela sommaren lååång...kan bli en riktig utmaning...men då småbarnen vaknar en efter en från kl 06.00 och tonåringarna sover till kl 12.00 mitt på ljusa dagen kan det bli lite svårt att få ihop nån gemensam familje-aktivitet, men vi får försöka så gott vi kan.

Mitt sommarlov har iaf börjat med att jag har slarvat bort mina bilnycklar, mycket dåligt då man mera eller mindre är beroende av bil för att skjutsa runt hit och dit...tur vi har en nyckel till, är bara lite rädd att fröken slarvig ska fiffla bort den också...har blivit varse om att det går vattkoppor på småungarnas dagis och dom två minsta har inte haft det, får bara hålla tummarna att dom är vaccinerade, men inom 2v. lär vi ju veta om inte...lagom till högsommaren  bara att packa resväskan med tavegyl, alvedon och alla andra bra-att-ha-grejor på en semester, som lus-schampo, springmask medicin och nåt att ge kidzen vid eventuella allergi-reaktioner. Jag tänker vara förberedd in i minsta detalj/åkomma som kan tänkas överaska oss under semestern. 


 


Ipad-mys en helt vanlig morgon...dom är inte vänner många sekunder i sträck, men här är 2sekunder dom höll sams...


 


min första riktiga tårta jag på egenhand har knåpat ihop med lite eller mycket proff-sms-hjälp från tårtgurun Cajsa...har nu beställ ett eget starta-paket till en början att lära upp mig själv...jag tror den smakade bättre än den ser ut...mina tårtoffer den här gången blev kidzens pedagoger på förskolan...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards