Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av maria - 19 maj 2013 20:34

Vilken sanslöst underbar helg det har varit...sol, sol, sol...Alfred har spelat och vunnit 2 fotbollsmatcher, Elsa har sovit över hos en kompis på hennes studsmatta (ja, jag vet-galenskaper), Olivia har jagat Justin som i tid och otid blåser ut igenom hennes fönster ( så om nån granne ser Mr Bieber sväva förbi så har han bara rymt från Olivias rum, vill gärna flytta "hem" igen)...Arvid och Nea har lekt och åter lekt med grannbarnen, dom har studsat matta, ätit glass och klättrat i rutchkanan, kastat sten på gräsmattan och skrattat omvart annat. Pappaanders har plockat ut en soltorkad daggmask ur Minnas mun...jag vet, fruktansvärt, men hon envisas med att fortfarande smaka på alla nya och för den delen även gamla föremål...jag höll på att tvär dö av blotta förskräckelsen men tog mitt förnuft till fånga och accepterade verkligheten...det är så här det är att ha småbarn. Vi må ha haft många småbarn, men ingen som har stoppat soltorkade döda daggmaskar i munnen...den var säkert knaprig och krispig, typ som ett chips ...Vi har grillat i 2 dagar så idag längtade jag så ohyggligt mycket efter lax, potatis och mamsens goda sherrysås till det...och tur som man har så kom det levererat lagom till middagstid, märkligt...nu är det VM final i nån skridsko sport, småkidzen sover och tonåringarna stökar och bökar på övervåningen, Alfred sitter med en gul/blå tröja på i strl XXXXXL och planerar att sova med den på...men bara om Sverige vinner  och mamma:- Får jag ha på mig den här tröjan på skolan imorgon???


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards