Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av maria - 3 maj 2013 19:19

Nu har jag ätit så där sjukt mycket igen...varför ska det vara så gott med mat och så svårt att äta med förstånd...familjen gillar också, och vill att jag ska ställa upp i diverse mat-tävlingar. Och tro mig, så bra är det inte...men tillräckligt så att man ska äta så där på tok för mycket. Kycklingfile, bakpotatis, vitlöks dip, marinerade vitlöks klyftor och ett glas rött samt att det är fredag... med det konceptet kan man kan bara inte misslyckas. Att jag dessutom har laddat upp med olika sorters chips och god läsk gör det bara bättre...Jag lär ju lida när jag går i säng om ett par timmar...är huvet dumt får kroppen lida...men låt kroppen lida då...vad vore livet utan gosaker. Som en finne i ansiktet då man ska gå på fest, typ...nu är vi alla upptagna på ett eller annat sätt...någon spelar padda, någon ser på barda, någon kör en frågesport (fast ingen lyssnar), någon är fullständigt upptagen med en säkerhetssele på matstolen, någon diskar undan, någon har nyss duschat efter träning, någon twittrar och någon ägnar sig åt lite egen tid framför datorn...tystnad i huset trots att alla 8 är hemma...ytterst ovanligt men skönt  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards