Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

sista rycket med gänget...

Av maria - 17 december 2012 07:57

Sista rycket med gänget, sen, sen drar verkligheten igång, fast först efter 2 veckors jullov med la familja...Ja, min sista vecka som föräldraledig, hemmamorsa ever...konstigt, men helt underbart att få lämna husfru-rollen och komma ut på arbetsmarknaden igen och nu ska jag ju bara jobba fram till pension, så nog kommer jag att komma ihåg mina go-dagar hemma med mina skitungar. Babyn ska också kastas in i ekorrhjulet och vardagen ska inom loppet av några veckor fungera felfritt...Jag har fortfarande inga klappar i säcken och ingen julmat i kylskåpet, så liiite göra i veckan skulle jag vilja påstå att jag har...samt lite inbokade viktiga tider...Ungarna är iaf friska efter en mardröms-start på helgen, en med febran och en med kräkan...fast det gick över lika fort som det kom och nu trallar alla på igen. Nä, nu klär dom av granen igen för mig och har tjatat på frukost i 1 timme nu...trevlig måndag!!!


 

 
 
Maria

Maria

17 december 2012 08:41

Spännande och kanske lite vemodigt att börja jobba. Hur mycket ska du jobba undrar en som hela tiden funderar på vad som är lagom? Ha ett härligt jullov och hoppas ni håller er friska!

http://mariasrum.blogspot.com

maria

17 december 2012 08:44

Jag ser bara framemot att börja jobba, nu är jag klar här hemma. Jag ska bara jobba halvtid vilket är helt lagom. God jul på er!

 
Ingen bild

maria

17 december 2012 09:52

Hej
Jag jobbar halvtid också, men ändå tycker jag det är svårt att hinna med. Men det handlar nog ofta i vårt fall om bristande planering. Ska försöka jobba på den biten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards