Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av maria - 31 augusti 2012 10:39

Sakta men säkert börjar jag på komma tillbaka till livet, känns så skönt...och att pappaanders har varit pappaledig och täckt upp för mig då jag blivit så där sjukt trött och bara måsta vara för mig själv...och att han skött om markservicen och hämtat och lämnat barn har underlättat väldigt mycket...Idag blir det vila och lite småfix inför startskotten på en sjukt jobbig vecka...Med start redan imorgon då det är Ersmarksdagarna, för att sen på söndagen välkomna den fruktade hockeysäsongen-åh som vi har längtat  ...särskilt underbart blir det dom kommande veckorna innan fotbollssäsongen har slutat  Känns som att det bara kommer att bli att lämna och hämta barn på dess aktiviteter och sen försöka få dom att hinna med lite skolarbete och vila däremellan...

 

Som grädde på moset fick jag extra energi och har på morgonen...

 

 

 

 

 

Sen har vi en 2 åring som vägrar i sten att borsta sina tänder...och ja, vi har försökt med allting...tandtroll och hela historien. Och det har ju funkat tidigare på dom andra, men inte Nea inte, nä hon ska vara lite eljest (annorlunda)...så nu går vi ett steg längre och kör med skrämselpropaganda, ni vet som dom ska ha på tobakspaketen...varning för känsliga läsare...vi lät ungen äta lite blåbär för att sen fotografera henne och låta henne påminnas om hur munnen och tänderna kan se ut efter en blåbärs attack, kan se väldigt otrevligt ut...

 

 

 

förhoppningsvis biter det och hon ser till sitt egna bästa-borsta tänderna!!! (synd bara att hon var så glad, det ger ju lite fel signaler)...ät blåbär och du bli så här glad...det var ju inte det vi ville få fram, men...

 

 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards