Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av maria - 23 augusti 2012 17:38

Så här glad blir man efter morgonens frukost gröt...mätt & belåten ut i fingerspetsarna...


 


hon har numera ett heltäckande förkläde på sig vid måltider...


Och 2 åringen har gjort det igen...då jag borstade tänderna på Arvid imorse...Nea kommer stolt in med tuschpennan i högsta hugg:-Jag har ritat!!! Åh, nej hinner jag tänka...såg framför mig en helväggsmålning...


 


Jo, tack jag kan se det...våran 3:dje möbel i hushållet har fått råka illa ut, samt Arvids gitarr...han blev mycket besviken på sin syster...och när jag tagit ifrån henne pennan och vände ryggen till i ca 30sekunder hade hon hunnit fara in i köket och dra ut allt i nedersta kökslådan...var ska jag låsa in henne imorgon måntro, kanske bastun på övervåningen...då hör jag inte heller när hon ylar och vill komma ut...

Är inne i ett matstim förövrigt...jag tänker mat, jag lagar mat, jag äter mat och jag har jordens fantasi och prövar olika recept som jag skräddarsyr till mig och min familj...Idag bjöd jag på en grön ärtsoppa (vanliga gröna frysta ärtor) som jag hade mixat ihop med lök, vitlök och hönsbuljong, som jag sen hade toppat med knaperstekt bacon(alla utom Alfred såklart gillar)...Testa vetja-gott, gott...undrar vad det blir imorgon...ska låta fantasin flöda lite extra då det är fredag  


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards