Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av maria - 15 augusti 2012 17:52

Idag har hon som ensam vuxen tro det eller ej varit på Umeå Lagun vattenpark med 1, 2, 3, 4, 5, 6, och 7st barn...6 egna och 1 kompis. Ja, jag vet, hon är helt galen den där mammamaria, vem skulle utsätta sig frivilligt för detta öde...Men är det fortfarande sommarlov och sommarens bästa väder bjuds på den här veckan, så bara kan jag inte sitta hemma och peta mig i navelen...nej, jag vill ha lite farligheter, lite action i livet...så sagt och gjort, jag dopade min 4åring som har feber med en alvedon, trotsade rädslan för att ta med vilda 2åringen och gjorde upp tydliga regler och förmaningar för dom övriga 5. Och tro mig, det var underbart, barnen skötte sig galant och tog hand om varandra...så till imorgon har jag tom nu köpt 2 tidningar  , Får se om jag hinner bläddra i dom eller inte, för jag har lovat att är det lika fint då som nu ska jag ta med dom på äventyr imorgon också...Få se om jag är lika upprymd då...nu ska jag softa, mysa och lägga i säng di små, sen ska jag allt unna mig ett glas vin som beläning till mig själv...och amma det är numera ett avslutat kapitel, känns SJUKT skönt...hon sover hela natten i sin fängelsesäng, ni vet en sån där med trägaller, äter 2 flaskor per natt och bara sköter sig så där underbart som en baby ska göra...


 


tre små apor...satt på sina platser...


 


så här satt han min sjuka 4 åring, nöjd och belåten under korkeken...


 


med badringen under armen, så klara färdiga gå...


 


och någon bara slocknade som en stock...(det var då jag insåg att några skvallertidningar skulle sitta fint)...för hennes övriga vakentid fick jag plocka gräs ur munnen på henne, hon stoppade konstant in gräs, barr och allt annat som marken erbjöd henne  


 


för att sen vakna och få smaska livets första bulle-enorm lycka för lite bullkanter...men den tiden kommer då det ska vara oxfile också ska ni se, så jag passar på att njuta så länge hon nöjer sig med bullkanter.


 





Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards