Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av maria - 12 augusti 2012 13:35

Håller på att hämta mig efter jordens utbrott på min 12åring...säkert hörde hela byn, men det bjuder jag på...ungar som inte lyssnar känns inte riktigt ok just nu...mitt psyke pallar liksom inte det. Jag "hettar" snabbt och intensivt för att sen sakta,sakta svalna...jag var nog redan innan lite på "fel" sida så att säga...hade bråkat med sonen som önskar sig en ny cykel i födelsedagspresent (han får en ny typ varje år), det är bara det att dom blir ju bara dyrare och dyrare för varje år och det kan vara lite svårt för en 8åring att förstå som även vill åka på ett 4dagars hockeyläger för inte mindre än 1500 svenska kronor...det är inte klokt...han har fått välja cykel vs läger...han tog cykel...vi får väl se...och nu vill han även ha en ny sparkcykel, dyra i drift dom här små skitungarna  och jag som är mammaledig i drygt ett halv år till...jag får inte riktigt ihop det...

Nu spelas det iaf fotbollsmatch i mina hemtrakter på Teg men jag sitter som vanligt fast i hålan och passar sovandes ungar, nu är dom ju iaf snälla och har synkat ihop sig och sussar samtidigt.


Bilder vi minns


 


 


 


 


 


Vi säger tack och adjö till sommaren 2012, den är officiellt över nu...imorgon börjar pappaanders jobba och det blir jag mot barnen. Jag kommer att sakna min kompanjon i sinne men vi ska överleva sista veckan innan vardagen är ett faktum...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards