Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av maria - 9 augusti 2012 21:27

Ur en 7månaders babys dagbok!


Melodi: Älgarna demonstrerar...


  Babyn hon demonstrerar, babyn hon har fått nog  ...


Minnas tankar: Inte nog med att hon tar bort tissemyset för mig, nu lägger hon mig också i en säng med galler...hujedamej så förskräckligt!!!


Ja, jag bävar inför natt 2 på tisseavvänjningen...är det barn plågeri om ens baby skriker och gör allt som står i hennes makt för att få komma över några droppar bröstmjölk...hon börjar tom att suga på sin egen arm i vild förtvivlan...Jag tänkte bara:- M O T S T Å, mammamaria, motstå...Inatt åt hon 3 flaskor välling, så det kommer inte att gå nån nöd på jäntan iaf.

Men det är inte bara sorg och förtvivlan i huset utan även glädje och vänskap...se bara...


Bästa vänner  


 



 



 



Lycka är en egen kompis...

 


 



Av maria - 9 augusti 2012 11:01

Vi har, babyn och jag haft tidernas jobbigaste natt...för vi har slutat att amma...lika jobbigt för bägge två. Babyn har slitit och dragit i mitt linne och jag har slitit och dragits mellan...ska jag, ska jag inte...jag gjorde inte...och har vi nu stått ut i en hel natt ska vi väl stå ut livet ut...Med stor sorg i mitt hjärta inser jag nu att den tiden är förbi...efter att ammat sex barn har jag väl gjort mitt  på den punkten. Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv, med rubriken:-Så fick hon sin kropp tillbaka! Måste samtidigt få säga, äntligen...annars går livet på, 2 åringen vaktas ständigt, hon har fått byta upp sig i matstol och sitter numera på en sån där tripp trapp...men då hon ligger mera över bordet än sitter fint i sin stol ser vi ingen annan utväg en att spänna fast henne med säkerhetsbälte, eller jag kanske ska säga tvångsbälte, i hennes fall...Fick veta igår kväll att vi ska sälja fika idag på Elsas fotbollmatch, blir coop som får sponsra med det...har inte riktigt orken att baka idag, om ni understand...

Imorgon är det kvartertsfest så nåt smarrigt till dess måste oxå inhandlas...


 


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards