Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 september 2011

Av maria - 28 september 2011 16:10

Har varit på stormarknaden med dom två minsta...hur kan fem barn gjorda av samma föräldrar, som borde ha samma förutsättningar/gener bli fem olika personligheter-facinerande-härligt och mycket mycket konstigt på en och samma gång. Alldelens för komplicerat för mig att överhuvudtaget ens försöka att förstå...medans den ena är en fröjd att umgås med på affären är den andra fullständigt en plåga...charmar hon inte dom andra kunderna så tar hon i och skriker från ingången och så att det säkerligen hörs ända bort till frukten...idag fick jag bevittna båda personligheterna av en och samma flickebarn...men vi tog oss egenom affären och passerade utgången med ett leende på läpparna.

Sen har jag gått igenom vårat vinterschema,dvs hur ser en vecka ut hos Nilssons en helt vanlig höst/vinter...och jag kom fram till att dom dagarna som skulle kunna tänkas passa fint till att föda barn på är möjligen en tisdag eller söndag...torsdag och lördag går helt och hållet bort,det finns ingen tid till ett förlossningsbesök nån av dom dagarna...så vi får väl se om bebben tänker ta hänsyn till det...

Nä,nu ska köttfärslimpan in i ugnen,trattkantarellsåsen ska göras och pastan ska kokas,lillebror ska väckas (han tar alltid en liten powernap,så här lagom till middagen)...en skitblöja ska bytas...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards