Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 14 september 2011

Av maria - 14 september 2011 18:52

Sitter inne i regnet med två vilddjur. Har haft en hektisk dag, men snart är den slut och jag kan med lugn lägga mig och klappa mig själv på axeln och tänka tyst för mig själv:- Det här gjorde du bra mammamaria...du överlevde denna dagen också med huvudet på rätta stället. Ibland är fem barn på tok för många men oftast alldelens underbart...Jag har samordnat så att familjen blev mätt och belåten exakt rätt tidpunkt...två skulle ner på match och en på träning...pappaanders har kört minibussen i skytteltrafik till och från fotbollsplanen...17.30, 18.00 och 18.30...och nu står stackaren i regnet och säljer fika. Jag har däremellan bytt blöjor på löpande band,torkat bajsiga rumpor,försökt att hänga en tvätt,men förgäves-någon plockar ner den åt mig på direkten,kokat välling i vild förtvivlan,skickat iväg mejl, fejsbockat och nu dök första fotbollsspelaren hem så nu ska det svabbas och skrubbas...snart,snart så är det tyyyst i holken och jag tror minasnn jag ska slå på stort ikväll och koka mig en kopp te och tända en brasa :)))

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards