Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 2 september 2011

Av maria - 2 september 2011 21:16

Nu har jag äntligen piggnat till efter dagens bad utflykt...jag blev helt allvarligt uttömd på energi...har aldrig varit så slut efter ett badhus besök förut,och jag skyller inte på någon speciell:))) Den misstänkta sover nu iaf,kanske därför min energi har sakta men säkert kommit tillbaka. Tänkte också bara förklara mig lite med det här att suga på bävern,det lät lite konstigt, jag ser ju det nu när jag har piggnat till...Ni som har varit på Plupplandet på badhuset är ju som bekant med djuren (i form av typ statyer eller nåt) som finns där i bassängen,det finns nån säl, en bäver (tror jag att det är) och nån anka av nåt slag och Nea blev särskilt förtjust i bävern och klappade och kände på den, tillslut var hon bara tvungen att smaka på den,om det var på nosen eller svansen hon smakade kom jag inte ihåg. Men det var så det var...

Nu vet jag inte vad jag ska göra resten av natten,då jag låg och slumrade i soffan hela eftermiddan...har en helt ny mamatidning iof...japp,den får det bli.

Av maria - 2 september 2011 13:03

Nyss hemkommen från en förmiddag med små kidsen på badhuset...och nu ställer jag mig frågan:-Hur tänkte jag egentligen???

Min vision om besöket när jag for var att Nea skulle sitta i mitt knä i vattnet och plaska lite försiktigt och Arvid skulle skutta omkring i glada skutt...det blev inte som jag hade tänkt mig...eftersom Nea näst in till avskyr jag kan nog säga hatar att bada hemma i badkaret så trodde jag nu att hon skulle vara lite lugn och försiktig...jag hade tom köpt med mig en skvallertidning om inte skulle vilja bada alls...och när jag satte mig i bilen tänkte jag;-Det här kan vi ju göra varje fredag då vi är lediga...återkommer senare till mitt beslut.

Nea var helt galen,hon var som tokig på gränsen till rabiat i vattnet...kastade,slängde sig,klättrade,drack vatten,sög på bävern ja allt man kunde komma på att göra i bassängen och jag fick kasta mig,slänga mig för att hänga med. Arvid hade roligt dom 10 första minuterna sen ramlade han och fick vatten över huvudet och då var det kört...(fast han kom i gång igen efter lite korv och bullar)...efter en snabb utvärdering med mig själv...

Jag kommer inte att åka på badhuset nästa fredag!!! Det kan jag lova er...

Nu sover dom iaf och jag ska klappa mig själv på axeln och lägga mig i soffan och belöna mig med min skvallertidning som blev kvar i väskan-orörd:-DDD


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards