Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av maria - 21 juni 2011 21:12

Dagen började tröttsamt...1åringen skrek från kl fem till kl sex i morse...helt utan annledning anser jag. Sen upp,passa en tid på tidiga morgonen-inskrivning på MVC-vi skrattade både jag och barnmorskan,vi börjar bli som gamla bekanta nu hon och jag.Hon kan tom mitt personnr bättre än jag själv...ha,ha.

Sen har jag varit så där förfärligt,nästan omänskligt trött idag...nästan så att jag skulle vilja ta tjänstledigt som mammamaria...undrar om det går överhuvudtaget...rent praktiskt. När 1åringen är helt galen,klättrar och tar sig in överrallt som en liten skogsmus,har ett humör utanför denna jord och en treåring som har blivit helt rabbiat,vägrar gå på toan (typ potträna),somnar vid middagen...ja,då är det på gränsen att jag kastar in handuken...

Vi har kollat runt lite på födelsedagspresenter till dom två stora som lyckas fylla år dagarna efter varandra i slutet av juli...vi vet nu vad det ska bli,riktigt skön känsla,bara att hiva fram plånboken...

Nu sover två av fem borta vilket gör en stor skillnad i boet,något lugnare kväll,datorn är tom ledig:)

Nä,nu väntar pappaanders i soffan,det vankas film och godis tror jag...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards