Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av maria - 6 juni 2011 18:55

Äntligen lite lugn i boet,några är ute,några är inne...ska jag ta in och vaska upp alla barn eller ska dom få springa fritt ett tag till...jag tar det senaste...vi räknar ner mot sommarlov,då kan dom få sova...jag lovar...jag ska inte störa...jag ska nog hänga upp sånna där skyltar ni vet Stör ej!!!! Både på ungarnas dörrar och min egen...

Jag sticker inte under stolen att det här har varit årets jobbigaste helg...pappaanders har målat och målat och målat med fin fin hjälp av farfar...T A C K!!! Men vi vill båda att det ska bli klart...jag ser ljuset...Undertiden har jag skött hushållet och trilskats med bråkiga barn...men jag ser även ljuset där...


  och precis så här gör jag med dom som inte får somna kl middag...tar fram Alfapet,och vips så blev han sysselsatt ett tag till...jag undrar vad han skriver egentligen:)

Av maria - 6 juni 2011 10:25

Vaknade upp imorse och pappaanders var uppe med tre st redan...kl var 08.40 vilket är en lååång härlig sovmorgon för mig.Jag var på gott humör och blev snart på ännu bättre humör då pappaanders berättade att han och Nea hade lagat tvättmaskinen...jag tvättar ofta och mycket och ibland händer det att det fastnar strumpor och dyl i trumman...vilket hände igår...ÅH,nej...katasrtof...ni kan ju tänka er...fem barn och ingen fungerande tvättmaskin...eftersom pappaanders är mitt uppe i måleriet så misstänkte jag att det här kan ta lång tid innan jag får en funktionell maskin...så jag hade en plan B-svärmora-hennens maskin får jag säkert låna...så jag såg mig själv konka på tvätt dagarna i ända en tid framöver...men nu slipper hon mig iaf i det syftet . Sen blev jag kort därefter på dåligt humör...hetlevrad som jag är tände jag till på direkten,men börjar lugna ner mig nu en aningen...kan bara säga:-Har man många barn med olika personligheter så finns där en salig blandning av dom alla,på gott och på ont...det får man liksom på köpet   

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards